۳ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷

چهارمین جشنواره منطقه ای هوره و سیاچەمانە در کامیاران برگزار شد

چهارمین جشنواره منطقه ای هوره و سیاچەمانە  در کامیاران برگزار شد

کامیاران- چهارمین جشنواره منطقه ای «هوره» و «سیاچەمانە» با حضور هنرمندان شاخص استان های لرستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان به میزبانی شهرستان کامیاران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار کامیاران در مراسم آغازین این جشنواره اظهار کرد: هوره و سیاچەمانه قدمتی هفت هزار ساله دارد و موسیقی باستانی برگرفته از طبیعت منطقه است.

الماسی افزود: آداب و رسوم ما در حال از بین رفتن است و رسالت این رویدادها زنده نگه داشتن و حفاظت از آن هاست.

وی خاطرنشان کرد: سرانه زیرساخت‌های فرهنگی در کامیاران از میانگین کشوری و استانی بالاتر است و ما به دنبال ایجاد سالن اجتماعاتی بزرگ برای میزبانی رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری در این شهرستان هستیم.

وی اعلام کرد: برگزاری جشنواره منطقه‌ای «هوره» و «سیاچەمانه» موجب شده است که اردیبهشت ماه سال آینده میزبان موسیقی اقوام ایران با رویکرد همگرایی ملی باشیم.

فرماندار کامیاران اذعان کرد: تمام اقوام ایرانی صاحب ایران هستند و تمامی اقوام ایرانی در طول تاریخ بر ایران حکومت کرده‌اند و به همین دلیل هیچ قومی احساس بیگانگی در آب و خاک ایران نمی‌کند.

الماسی خاطرنشان کرد: همگرایی یکی از پایه‌های ماندگاری ایران زمین است و با اضافه کردن ستون دین اسلام، استحکام و دوام سرزمین ایران بیشتر شده است.

وی افزود: ثبت جهانی هورامان یکی از اتفاق‌های مهم منطقه ماست و از لحاظ فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی بسیار مهم است چرا که صادرات نامرئی شکل می‌گیرد و گردشگران خارجی به منطقه ما می آیند.

الماسی اظهار داشت: در همین راستا جاده تنگه «تنگیور» در حال آسفالت است و اصلاح جاده «پالنگان» در دستور کار قرار گرفته است و رونوشت قدیمی ترین سند جهان به زودی در کامیاران رونمایی می‌شود.

در ادامه این جشنواره نیز هنرمندان شاخص استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان به اجرای زنده هنر باستانی خود پرداختند.

کد خبر 5382853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha